Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorBlom, E.
dc.contributor.authorLeijenhorst, K.K.A.
dc.date.accessioned2015-05-01T17:01:36Z
dc.date.available2015-05-01T17:01:36Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/19824
dc.description.abstractDoel: In deze studie werd onderzoek gedaan naar de verschillen in narratieve vaardigheden tussen eentalige kinderen en tweetalige kinderen. Methode: 61 kinderen in de leeftijdscategorie van zeven en acht jaar hebben deelgenomen aan het huidige onderzoek. De participanten van dit onderzoek waren afkomstig van vier basisscholen en een huiswerkinstituut. Narratieve vaardigheden waren onderverdeeld in begrip en productie. Begrip en productie werden gemeten met de MAIN. Woordenschat werd gemeten met de PVVT. De steekproef bestond uit 66 % eentalige kinderen en 34 % tweetalige kinderen. Resultaten: Uit de resultaten komen geen significante verschillen naar voren in begrip en productie tussen eentalige kinderen en tweetalige kinderen. Uit de resultaten komt tevens geen correlatie tussen woordenschat en narratieve vaardigheden naar voren. Conclusie: Geconcludeerd kan worden dat er geen verschil werd gevonden in narratieve vaardigheden tussen eentalige- en tweetalige kinderen. Een belangrijke aanbeveling voor vervolgonderzoek is om de relatie tussen narratieve vaardigheden en woordenschat te onderzoeken in eentalige kinderen en tweetalige kinderen in een grotere steekproef.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent660000
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleHet verschil in narratieve vaardigheden tussen eentalige- en tweetalig kinderen
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsnarratieve vaardigheden, eentalig, tweetalig, woordenschat
dc.subject.courseuuOrthopedagogiek


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record