Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorBaar, P.
dc.contributor.advisorHaan, M. de
dc.contributor.authorHooghuis, T.
dc.date.accessioned2015-05-01T17:01:24Z
dc.date.available2015-05-01T17:01:24Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/19804
dc.description.abstractMix Station is een uniek programma dat kinderen laat participeren in activiteiten door middel van mediagebruik en media-inzicht, waarbij verschillende vaardigheden worden verworven. Plaatsen waar de activiteiten worden ingezet zijn onder school, na school en in de vrije tijd. De algemene doelstelling van het onderzoek was het onderzoeken van de potentiële en ervaren effectiviteit en programma integriteit van Mix Station. Aan de hand van een documentenanalyse en kwalitatieve analyse van zestien interviews, met de uitvoerende professionals en partners van Mix Station, werden er aandachtspunten geformuleerd ter verbetering van de inhoud en implementatie van Mix Station. Aandachtspunten zijn theoretische onderbouwing van de probleemformulering, concreet formuleren van doelen, aanbieden van een training voor de start van Mix Station, richtlijnen voor bijeenkomsten, verbeteringen in de communicatie en een handvat ontwikkelen voor evaluatie. Mix Station wordt door de professionals als effectief ervaren. Het belangrijkste leerrendement voor kinderen is kennis over media, zelfvertrouwen en talentontwikkeling.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent369658
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleKinderparticipatie door middel van media. Explorerend praktijkonderzoek naar de effectiviteitspotentie, implementatie en ervaren effectiviteit van Mix Station
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsMix Station, media, kinderen, participatie, effectiviteit, doorgaande lijn
dc.subject.courseuuMaatschappelijke Opvoedingsvraagstukken


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record