dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Baar, P. | |
dc.contributor.advisor | Haan, M. de | |
dc.contributor.author | Hooghuis, T. | |
dc.date.accessioned | 2015-05-01T17:01:24Z | |
dc.date.available | 2015-05-01T17:01:24Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/19804 | |
dc.description.abstract | Mix Station is een uniek programma dat kinderen laat participeren in activiteiten door middel van mediagebruik en media-inzicht, waarbij verschillende vaardigheden worden verworven. Plaatsen waar de activiteiten worden ingezet zijn onder school, na school en in de vrije tijd. De algemene doelstelling van het onderzoek was het onderzoeken van de potentiële en ervaren effectiviteit en programma integriteit van Mix Station. Aan de hand van een documentenanalyse en kwalitatieve analyse van zestien interviews, met de uitvoerende professionals en partners van Mix Station, werden er aandachtspunten geformuleerd ter verbetering van de inhoud en implementatie van Mix Station. Aandachtspunten zijn theoretische onderbouwing van de probleemformulering, concreet formuleren van doelen, aanbieden van een training voor de start van Mix Station, richtlijnen voor bijeenkomsten, verbeteringen in de communicatie en een handvat ontwikkelen voor evaluatie. Mix Station wordt door de professionals als effectief ervaren. Het belangrijkste leerrendement voor kinderen is kennis over media, zelfvertrouwen en talentontwikkeling. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 369658 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Kinderparticipatie door middel van media. Explorerend praktijkonderzoek naar de effectiviteitspotentie, implementatie en ervaren effectiviteit van Mix Station | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Mix Station, media, kinderen, participatie, effectiviteit, doorgaande lijn | |
dc.subject.courseuu | Maatschappelijke Opvoedingsvraagstukken | |