dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Pol, J. van de | |
dc.contributor.author | Morrenhof, P.M. | |
dc.date.accessioned | 2015-05-01T17:01:02Z | |
dc.date.available | 2015-05-01T17:01:02Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/19772 | |
dc.description.abstract | Bij scaffolding helpt de docent een leerling zodat de leerling een taak uit kan voeren die hij zelfstandig niet had kunnen uitvoeren. Hierbij is het bieden van contingente hulp van belang, de docent moet de mate van sturing aanpassen aan het niveau van de leerling. Engagement is een andere factor die de resultaten van leerlingen beïnvloedt en kent drie vormen. Eén daarvan is behavioral engagement, dat in het huidige onderzoek is geoperationaliseerd door te kijken naar taakgericht en niet-taakgericht gedrag. In dit onderzoek is onderzocht in hoeverre het contingent handelen van de docent van invloed is op taakgericht en niet-taakgericht gedrag van brugklasleerlingen bij wiskunde. Er is observationeel onderzoek uitgevoerd waarbij interacties zijn geobserveerd en gecodeerd. Een deel van de data zijn geïmputeerd. Na het coderen is een ANOVA en een ANCOVA uitgevoerd. Uit de originele datasets blijkt geen significant verband, uit twee van de geïmputeerde datasets blijkt wel een significant verband. Mogelijk wordt het feit dat er geen verband is verklaard door een te kleine steekproef. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 177484 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | De invloed van scaffolding op behavioral engagement | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.courseuu | Onderwijskundig ontwerp en advisering | |