Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorBoom, J.
dc.contributor.advisorSlagt, M.
dc.contributor.authorJansen, N.W.R.
dc.date.accessioned2015-05-01T17:00:49Z
dc.date.available2015-05-01T17:00:49Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/19762
dc.description.abstractWat individuen van kans begrijpen verschilt enorm per persoon. Jonge kinderen ontwikkelen een steeds beter begrip van kans, terwijl er volwassenen zijn die weinig begrip van kans tonen. In de tijd tussen kind en volwassen zijn, is er een moment waarop kinderen uitleg krijgen over kans. Dit gebeurt op de middelbare school. In het huidig onderzoek is er gekeken naar wat middelbare scholieren begrijpen van kans. Door het afnemen van een vragenlijst is er gekeken welk niveau van begrip van kans zij hadden. Tevens is er gekeken naar de invloed van onderwijsniveau en wiskundecijfer op het niveau van begrip van kans. Er blijken verschillen in niveau van begrip van kans bij middelbare scholieren te zijn. Onderwijsniveau is van invloed op het niveau van begrip van kans bij de leerlingen. Wiskundecijfers bleek alleen voor de factor gelijke waarschijnlijkheid bij de meerkeuze vragen van invloed te zijn.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent687411
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleWat begrijpen eerste- en tweedejaars middelbare scholieren van kans?
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsGelijke waarschijnlijkheid, kans, middelbare scholieren, onderwijsniveau, randomness, uitkomstenruimte, wet van de grote getallen, wiskundecijfer
dc.subject.courseuuKinder- en jeugdpsychologie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record