Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorVuyk, C.M.
dc.contributor.advisorLelieveldt, P.
dc.contributor.authorFuselier, M.
dc.date.accessioned2015-03-24T18:00:36Z
dc.date.available2015-03-24T18:00:36Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/19597
dc.description.abstractIn deze masterthesis wordt de relatie tussen de beroepspraktijk van de beeldend kunstenaar, het culturele veld, het overheidsbeleid en het beeldend kunstvakonderwijs onderzocht. In verhouding tot de kunstkritiek en het aantal teksten over kunst en cultuur wordt er relatief weinig aandacht besteed aan het kunstvakonderwijs. Het beleid is vanuit drie verschillende perspectieven onderzocht. Ten eerste wordt op chronologische wijze een analyse gemaakt van de beleidsteksten van de overheid aangaande het beeldend kunstvakonderwijs uit de periode van 1999 tot 2014. Ten tweede wordt onderzocht welke academische debatten over het beroep beeldend kunstenaar en het kunstvakonderwijs doorklinken in het overheidsbeleid. Ten derde is de Bachelor Fine Art ArtEZ hogeschool voor de kunsten, locatie Arnhem als casus gebruikt. Dit deel is een meer praktische observatie van de vertaling van het overheidsbeleid naar de praktijk.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent382123
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleEen beroep en een opleiding in transitie, Een onderzoek naar het beleid aangaande de opleiding tot beeldend kunstenaar in Nederland & de Bachelor Fine Art van de ArtEZ hogeschool voor de kunsten, locatie Arnhem
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsKunstvakonderwijs, overheidsbeleid, ArtEZ hogeschool voor de kunsten, Bachelor Fine Art, Autonoom, pluriformiteit, beroep beeldend kunstenaar, transitie
dc.subject.courseuuKunstbeleid en -management


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record