Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorSurma, H. B.
dc.contributor.authorSlijpe, K.S. van
dc.date.accessioned2015-03-24T18:00:28Z
dc.date.available2015-03-24T18:00:28Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/19590
dc.description.abstractDe relatie tussen televisie en nieuwe populaire mediavormen, zoals YouTube wordt in de mediawetenschap veel onderzocht. In deze scriptie staat de ontwikkeling in de constructie en functie van het theoretisch concept ‘liveness’ centraal, wanneer het concept wordt gekoppeld aan een digitaal platform als YouTube. Zo wordt beschreven hoe, door de mogelijkheid tot ‘participatie’ en ‘interactiviteit’ bij YouTube’s vlogs en interface, de ervaring van ‘liveness’ kon worden beïnvloed. Daarnaast is onderzocht hoe de constructie van de ‘flow’ op YouTube’s interface en vlogs invloed kan hebben op de ervaring van ‘liveness’. Zodoende geeft deze scriptie een illustratie van welke (nieuwe) functies ‘liveness’ op een nieuwe mediaplatform als YouTube kan hebben.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent4109597
dc.format.mimetypeapplication/zip
dc.language.isonl
dc.titleYouTube 'Liveness' - Onderzoek naar de constructies en functies van 'liveness' op YouTube's vlogkanalen
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsYouTube, Liveness, vlogs, nieuwe media, digitale media, interactiviteit, participatie, flow, mode of adress, interface, online liveness, group liveness, descriptive stylistics, analytic stylistics
dc.subject.courseuuFilm- en Televisiewetenschap


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record