dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Meuwese, Martine | |
dc.contributor.author | Gielen, Eline | |
dc.date.accessioned | 2015-03-24T10:38:06Z | |
dc.date.available | 2015-03-24T10:38:06Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/19538 | |
dc.description.abstract | In de literatuur over het veertiende-eeuwse manuscript Cotton Nero A.x. blijven verschillende meningen bestaan over de deskundigheid van de illustrator en over de vraag of de twaalf afbeeldingen onderdeel uitmaakten van het oorspronkelijke ontwerpproces van het manuscript, of dat zij later als een 'nagedachte' zijn toegevoegd. Met 'nagedachte' wordt bedoelt dat de illustraties geen onderdeel uitmaakten van het oorspronkelijke ontwerpproces van het manuscript. Geen van de auteurs geeft daarbij een compleet overzicht van de teksten en afbeeldingen binnen de opbouw van het manuscript. Dit paper heeft daarom het doel te onderzoeken of en waarom de illustraties van Cotton Nero A.x. een 'nagedachte' zijn. Dat doet het aan de hand van beeldanalyse, iconografie en codicologie. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Tekst en Beeld in Cotton Nero A.x.: Een Spontaan of Gearrangeerd Huwelijk? | |
dc.type.content | Bachelor Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Cotton Nero A.x. | |
dc.subject.courseuu | Onderzoekswerkgroep Middeleeuwen | |