dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Crone, V. | |
dc.contributor.author | Reinink, L.M. | |
dc.date.accessioned | 2015-02-04T18:01:04Z | |
dc.date.available | 2015-02-04T18:01:04Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/19353 | |
dc.description.abstract | Een onderzoek naar ironie in de documentaire. Centraal staat de vraag; " Hoe functioneert de waarheidsclaim in een documentaire waarin ironie als stijlmiddel wordt gebruikt?" Aan de hand van een tekstuele analyse van de ironische documentaire 'Bowling for Columbine' van regisseur Michael Moore, heb ik aan de hand van de theorieën van onder andere Fiske onderzocht wat er gebeurt met de waarheidsclaim in dit soort documentaires. Kunnen we nog wel spreken van een waarheidsclaim en hoe werkt dat dan? | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 387399 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | De dubbele betekenis van de waarheid | |
dc.type.content | Bachelor Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.courseuu | Theater-, film- en televisiewetenschap | |