Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorCrone, V.
dc.contributor.authorReinink, L.M.
dc.date.accessioned2015-02-04T18:01:04Z
dc.date.available2015-02-04T18:01:04Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/19353
dc.description.abstractEen onderzoek naar ironie in de documentaire. Centraal staat de vraag; " Hoe functioneert de waarheidsclaim in een documentaire waarin ironie als stijlmiddel wordt gebruikt?" Aan de hand van een tekstuele analyse van de ironische documentaire 'Bowling for Columbine' van regisseur Michael Moore, heb ik aan de hand van de theorieën van onder andere Fiske onderzocht wat er gebeurt met de waarheidsclaim in dit soort documentaires. Kunnen we nog wel spreken van een waarheidsclaim en hoe werkt dat dan?
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent387399
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleDe dubbele betekenis van de waarheid
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.courseuuTheater-, film- en televisiewetenschap


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record