Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorBavelaar, dr. H.
dc.contributor.authorHendriks, M.F.L.A.
dc.date.accessioned2014-12-18T18:01:08Z
dc.date.available2014-12-18T18:01:08Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/19150
dc.description.abstractIn dit onderzoek wordt ingegaan op de vraag in hoeverre er verschil is tussen amateurkunstfotografie en professionele kunstfotografie. Door de opkomst van Web 2.0 en gebruiksvriendelijke gereedschappen kunnen steeds meer mensen zelf kunst maken, vaak op hoog niveau, en dit ook online laten zien. In de traditionele kunsten lijkt het verschil tussen amateurkunstenaars en professionals nog steeds groot, maar de zo technische fotografie was altijd al een kunstvorm voor de massa. Wat is tegenwoordig nog het verschil tussen amateurfotografie en professionele kunstfotografie nu iedereen toegang heeft tot technisch zeer geavanceerde apparatuur en bewerkingssoftware? In het onderzoek wordt ingegaan op het werk van Jeff Wall (1946) en Thomas Struth (1954) om zo een overweging te kunnen maken over het verschil tussen amateurfotografie en professionele kunstfotografie.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent3058671
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleEen overweging over amateurkunstfotografie en professionele kunstfotografie
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsFotografie, Moderne, Kunst, Kunstfotografie, Amateur, Amateurkunst, Amateurfotografie, Jeff Wall, Thomas Struth, Kunstwereld, Markt, Photography, Art, Modern
dc.subject.courseuuKunstgeschiedenis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record