Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorBadenoch, A.W.
dc.contributor.authorGeux, P.V.
dc.date.accessioned2012-09-05T17:01:23Z
dc.date.available2012-09-05
dc.date.available2012-09-05T17:01:23Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/19111
dc.description.abstractIn deze thesis wordt onderzocht hoe programma signatures tunes flow creëren binnen televisieseries en daardoor binnen de programmering van de Nederlandse commerciële televisie. Aan de hand van twee televisieseries, The Big Bang Theory (CBS, 2007) en NCIS (CBS, 2003) wordt er gekeken hoe er op de zenders Veronica en SBS6 flow wordt gecreëerd door middel van signature tunes. ‘Signature tune’ definieer ik dan ook als specifieke tunes die de kijker/luisteraar herkent, relateert aan en bewust maakt van het verloop van een programma binnen de programmering.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent339137 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleTune In! Flow en signature tunes op de Nederlandse televisie
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordstune, geluid, televisie, televisieseries, Nederland, commerciële zenders, programma, programmering, television flow, household flow, reclame break, programma opbouw, jingle, muziek
dc.subject.courseuuTheater-, film- en televisiewetenschap


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record