dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Hagedoorn, Berber | |
dc.contributor.author | Muñoz van Hövell tot Westerflier, S. | |
dc.date.accessioned | 2014-12-16T18:03:28Z | |
dc.date.available | 2014-12-16T18:03:28Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/19094 | |
dc.description.abstract | In het kader van Henry Jenkins’ concept ‘media convergence’, dat wordt gebruikt om het
veranderende medialandschap te beschrijven, wordt er in dit onderzoek gekeken naar de rol
van memory binnen non-fictie televisie. Deze wordt nog vaak als negatief beschouwd en
nieuwe technologieën zouden deze relatie door hun snelheid nog verder verslechteren. Door
te focussen op specifieke televisiepraktijken wil ik aantonen dat deze relatie moet worden
genuanceerd. In dit onderzoek wordt daarom geprobeerd inzicht te geven in deze
ontwikkeling door te kijken hoe personal memory wordt gerepresenteerd in het
televisieprogramma 14-18, DAGBOEKEN UIT DE EERSTE WERELDOORLOG en in de digitale
toevoeging van het programma, “14-18: Nederlandse Oorlogsverhalen”. Hieruit blijkt dat
beide casussen kunnen worden gezien als documentaire en dat de mediumspecifieke
eigenschappen invloed hebben op de manier waarop er met personal memory wordt
omgegaan. Voor televisie is dit temporaliteit en voor de longread interactiviteit. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 388993 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Personal memory in een nieuw televisielandschap | |
dc.type.content | Bachelor Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | memory, televisie, transmedia | |
dc.subject.courseuu | Theater-, film- en televisiewetenschap | |