dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Vandenabeele, Wouter | |
dc.contributor.author | Borghouts, S.E. | |
dc.date.accessioned | 2014-12-16T18:02:57Z | |
dc.date.available | 2014-12-16T18:02:57Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/19073 | |
dc.description.abstract | Dit onderzoek focust zich op ontwikkelprogramma’s binnen organisaties. Er zijn steeds meer bedrijven die ontwikkelprogramma’s of talentontwikkelprogramma’s aanbieden om jonge talenten aan te trekken en ze vervolgens in hoog tempo te ontwikkelen. Deze programma’s bestaan in verschillende vormen. Er zijn organisaties die alle (jonge) medewerkers meenemen in een ontwikkelprogramma, maar ook die alleen een bepaalde pool met talenten selecteren. Dit onderzoek richt zich vooral op de eerste vorm van ontwikkelprogramma’s. De vraag is echter: Wat levert zo’n programma op? Hoe kan een organisatie met zo’n programma nu echt meerwaarde creëren? Als het gaat over HRM activiteiten in het algemeen, dan is het niet altijd duidelijk hoe deze activiteiten tot organisatie-uitkomsten leiden. Organisaties willen echter wel graag weten wat het oplevert en dit onderzoek focust zich daarom op de meerwaarde van deze ontwikkelprogramma’s. In dit onderzoek wordt niet alleen de meerwaarde voor de organisatie meegenomen, maar tevens de meerwaarde voor de medewerker. Om een antwoord te geven op deze vraag, zal eerst uiteen worden gezet wat er al bekend is vanuit de theorie. Vervolgens zal een kwalitatief onderzoek worden uitgevoerd bij IT- detachteringsorganisatie Ordina. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 1000944 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Meerwaarde ontwikkelprogramma's | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | HRD, ontwikkelprogramma, talentontwikkeling, talentmanagement, talent, HRM | |
dc.subject.courseuu | Strategisch human resource management | |