Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorKhaled, A.
dc.contributor.authorMom, M.L.
dc.date.accessioned2014-12-16T18:01:20Z
dc.date.available2014-12-16T18:01:20Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/19045
dc.description.abstractMet het huidige onderzoek werd daarom gezocht naar antwoord op de vraag: Wat is de invloed van HR(D) strategieën op de commitment van de screenagers(geboren tussen 1985-2000)? Tijdens het kwalitatieve deel werden HR(D) managers gevraagd naar hun percepties van verschillen tussen de screenagers en oudere generaties en naar strategieën die binnen hun organisatie ingezet werden om de commitment van de screenagers te verhogen. Vervolgens werden de genoemde strategieën verwerkt in een vragenlijst die onder screenagers zelf werd afgenomen. Met de vragenlijst werd gemeten welke invloed genoemde strategieën hebben op de affectieve commitment van de screenagers. Uit de interviews bleek dat de geïnterviewden verschillen tussen screenagers en oudere generaties percipieerden. Binnen hun organisaties werden verschillende strategieën ingezet waarvan verwacht werd dat deze de commitment van de screenagers zouden verhogen. Gevonden resultaten impliceerde een groot effect van deze strategieën op de commitment van de screenagers die de vragenlijsten invulden. Echter, alleen de aanwezigheid van feedback had een significante voorspellende waarde.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent392010
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleDe ontwikkelingsgerichte screenagers (1985-2000) binnenshuis houden? De invloed van HR(D) strategieën op de commitment van screenagers.
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsGeneraties; screenagers; generatieverschillen; commitment
dc.subject.courseuuOnderwijskundig ontwerp en advisering


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record