Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorPol, J. van de
dc.contributor.authorRoode, M.
dc.date.accessioned2014-12-16T18:01:15Z
dc.date.available2014-12-16T18:01:15Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/19037
dc.description.abstractOp een BSO zijn tien kinderen geobserveerd en gescoord op sociaal spelgedrag op een natuurlijk speelplein en een regulier speelplein. Op basis van de spelniveau’s van Zeece en Graul (1990) is een observatieschema voor zowel het natuurlijke als het reguliere plein gemaakt. Ook zijn acht kinderen geïnterviewd over het buitenspelen op beide pleinen. De geobserveerde kinderen scoren significant hoger op sociaal spelgedrag op het natuurlijke speelplein dan op het reguliere speelplein. Uit de interviews is naar voren gekomen dat de kinderen op het reguliere speelplein niet veel met materialen spelen. Op het natuurlijke speelplein spelen de kinderen vooral creatief spel met natuurlijke materialen.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent451332
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleHet sociale spelgedrag van kinderen op een natuurlijk speelplein vergeleken met het sociale spelgedrag op een regulier speelplein.
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsNatuurlijk; buitenspelen; sociaal spelgedrag; speelpleinen
dc.subject.courseuuOnderwijskundig ontwerp en advisering


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record