Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorDietz, F.
dc.contributor.authorBrussen, J.
dc.date.accessioned2012-09-05T17:01:13Z
dc.date.available2012-09-05
dc.date.available2012-09-05T17:01:13Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/18889
dc.description.abstractHistorische literatuur is op middelbare scholen geen populair vak. De teksten zijn volgens de leerlingen ‘oud’ en ‘saai’. In deze scriptie wordt het traject en de ontwikkelingen rondom de realisatie van de lessenserie Ware Bataven besproken. Dit gebeurt aan de hand een bespreking van de theorie over annoteren en literatuur op school. In een praktijkgericht onderzoek worden de resultaten en de indruk vanuit de leerlingen besproken.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.language.isonl
dc.titleDE BATAAFSE MYTHE OP SCHOOL. Tekstpresentaties en waardering van historische literatuur in het voortgezet onderwijs
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsBataven, historische literatuur, literatuuronderwijs, ware bataven, lessenserie, annoteren, tekstpresentatie
dc.subject.courseuuMiddeleeuwen en Renaissance Studies


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record