dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Dietz, F. | |
dc.contributor.author | Brussen, J. | |
dc.date.accessioned | 2012-09-05T17:01:13Z | |
dc.date.available | 2012-09-05 | |
dc.date.available | 2012-09-05T17:01:13Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/18889 | |
dc.description.abstract | Historische literatuur is op middelbare scholen geen populair vak. De teksten zijn volgens de leerlingen ‘oud’ en ‘saai’. In deze scriptie wordt het traject en de ontwikkelingen rondom de realisatie van de lessenserie Ware Bataven besproken. Dit gebeurt aan de hand een bespreking van de theorie over annoteren en literatuur op school. In een praktijkgericht onderzoek worden de resultaten en de indruk vanuit de leerlingen besproken. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | DE BATAAFSE MYTHE OP SCHOOL. Tekstpresentaties en waardering van historische literatuur
in het voortgezet onderwijs | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Bataven, historische literatuur, literatuuronderwijs, ware bataven, lessenserie, annoteren, tekstpresentatie | |
dc.subject.courseuu | Middeleeuwen en Renaissance Studies | |