Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorBaar, P.
dc.contributor.authorKiliç, S.
dc.contributor.authorAlblas, S.A.
dc.contributor.authorGier, P.D. de
dc.contributor.authorKalloe, R.T.
dc.contributor.authorTunc, Ö.
dc.date.accessioned2014-11-26T18:02:15Z
dc.date.available2014-11-26T18:02:15Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/18880
dc.description.abstractIn de afgelopen jaren is er veel onderzoek gedaan naar het fenomeen pesten. In dit explorerende onderzoek is aan zestien leerkrachten van twee openbare basisscholen gevraagd wat hun visie op en de aanpak van pestgedrag was. Daarnaast werd hen, door middel van diepte-interviews, gevraagd hoe effectief zij de schoolbrede en hun eigen aanpak achten. Middels een kwalitatieve analyse is in kaart gebracht hoe deze drie onderwerpen zich tot elkaar verhouden. Twee belangrijke resultaten uit de analyse bleken allereerst de inconsistente definities die leerkrachten toekenden aan pestgedrag en ten tweede bleek er nauwelijks sprake van een schoolbrede aanpak die door alle leerkrachten zou moeten worden gehanteerd. Dit onderzoek benadrukt het belang van het uitdragen van een gezamenlijke visie, teneinde pestgedrag te voorkomen en aan te pakken.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent281353
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titlePestpreventie op twee basisscholen in Den Haag
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsPesten, leerkrachten, basisschool, visie, aanpak
dc.subject.courseuuPedagogische Wetenschappen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record