Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorBos, J.C.
dc.contributor.authorGeluk, A.H.
dc.date.accessioned2012-09-05T17:01:09Z
dc.date.available2012-09-05
dc.date.available2012-09-05T17:01:09Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/18800
dc.description.abstractKennis is van groeiend belang voor een toekomstbestendige organisatie en een gedegen concurrentiepositie. Voor het beheren van deze kennis wordt in een aantal organisaties gebruik gemaakt van IT-oplossingen zoals een wiki of een online bedrijfscommunity. Dit onderzoek gaat over de ontwikkeling van kennisdelen in de bedrijfscommunity van softwareonderneming Cordys in de afgelopen drie jaar. Daarvoor is gebruik gemaakt van gegevens uit Google Analytics en enquêtes die online zijn afgenomen onder leden van de Cordys Community. De Cordys Community is enerzijds flink gegroeid in bijvoorbeeld ledental en de frequentie waarmee leden gebruik maken van de community. Aan de andere kant blijft online samenwerken en de interactie sterk achter bij verwachtingen die geschapen worden in de literatuur. Om meer betrokkenheid en interactie te creëren zal de conversatie binnen de Cordys Community moeten gaan plaatsvinden. Dit kan bijvoorbeeld door e-mail- en chatfunctionaliteit aan de community toe te voegen en consequenties te verbinden aan het delen van kennis.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent5670170 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleVeni, Vidi, Wiki - De ontwikkeling van kennisdelen in de Cordys Community
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsknowledge, management, sharing, cordys, community
dc.subject.courseuuCommunicatiestudies


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record