Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorBergh, H.H. van den
dc.contributor.advisorJauregi Ondarra, M.K.
dc.contributor.authorBovenkamp, J. van den
dc.date.accessioned2014-10-17T17:00:44Z
dc.date.available2014-10-17T17:00:44Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/18609
dc.description.abstractBinnen de wereld van het T2-onderwijs bestaat het zogenaamde NIFLAR-project. De bedoeling van dit project is, kort gezegd, om T2-onderwijs via computer mediated communication te ontwikkelen. Op die manier kunnen T2-leerders via het internet communiceren en les krijgen van moedertaalsprekers, binnen door de moedertaalsprekers ontwikkelde taken. In deze scriptie wordt onderzocht hoe effectief het T2-onderwijs via video-webcommunication is. Een van de subprojecten van NIFLAR, waarbij Tsjechische studenten in Olomouc (Tsjechië) die Nederlands studeren NT2-onderwijs hebben gekregen van Nederlandse studenten te Utrecht, is onderzocht. Dat betekent dat de vooruitgang van de Nederlandse taalvaardigheid van die Tsjechische studenten (opnieuw) is beoordeeld. Op basis van die oordelen is er uiteindelijk onderzocht of NT2-onderwijs via video-webcommunication een effectieve manier van het leren van een taal is.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent320000
dc.format.mimetypeapplication/msword
dc.language.isonl
dc.titleNT2-onderwijs via video-webcommunication onder de loep. Een onderzoek naar de effectiviteit van NIFLAR.
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsNT2-onderwijs, NT2, NIFLAR, video-webcommunication, vwc, cmc, tweede taal, onderwijs, taalonderwijs
dc.subject.courseuuNederlandse taal en cultuur: educatie en communicatie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record