Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorMinnaert, Toine
dc.contributor.authorHarmsen, R.
dc.date.accessioned2014-10-16T17:00:54Z
dc.date.available2014-10-16T17:00:54Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/18585
dc.description.abstractDeze scriptie benadert het fenomeen culturele intermediair in theorie en praktijk, waarbij een literatuurstudie o.a. is gecombineerd met een analyse van de bemiddelingswerkzaamheden van Cultureel Organisatiebureau Artifex. Het onderzoek gaat in op de rol van de culturele intermediair in de artistieke transactie en laat zien op welke manier de culturele intermediair het kunstproduct bemiddelt. Tevens wordt aangegeven wat de verschillende soorten bemiddeling van de culturele intermediair betekenen voor de culturele instelling en de consument en wordt het voorbeeld in de wetenschappelijke discussie geplaatst die rondom het fenomeen culturele intermediair bestaat. In de conclusie wordt er antwoord gegeven op de hoofdvraag: “Wat betekent de bemiddeling van een culturele intermediair zoals Artifex voor de consument en de culturele instelling en met welke kritiek vanuit het wetenschappelijke discours moet rekening gehouden worden bij het bepalen van die betekenis?”
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent4143448
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleTussen vraag en aanbod. Een casestudy naar de betekenis van de culturele intermediair voor de consument en de culturele instelling
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsculturele intermediair;cultuur;consument;vraag;aanbod;betekenis;casestudy;artifex;bemiddeling;transactie;artistiek
dc.subject.courseuuKunstbeleid en -management


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record