dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Nortier, J.M. | |
dc.contributor.author | Bakker, K.M.A. de | |
dc.date.accessioned | 2012-09-05T17:00:56Z | |
dc.date.available | 2012-09-05 | |
dc.date.available | 2012-09-05T17:00:56Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/18533 | |
dc.description.abstract | Wetenschappelijke kennis over T2-verwerving wordt nog altijd niet geïntegreerd in het NT2-onderwijs. Het zou erg waardevol zijn als de NT2-docent inzicht heeft in de mogelijke obstakels van de T2-verwerver. In deze thesis wordt helder dat het behoud van de structuren van de T1 invloed heeft op de T2-verwerving en dus ook op het T2-onderwijs. Er wordt een contrastieve analyse gemaakt van het Turks en het Nederlands, op basis hiervan wordt een handleiding geschreven voor NT2-docenten zodat zij kunnen anticiperen op mogelijke obstakels van Turkse NT2-leerders. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 533545 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | NT2-wijzer voor het Turks: Een handleiding voor NT2-docenten | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Meertaligheid, NT2-onderwijs, Turks, Tweedetaalverwerving | |
dc.subject.courseuu | Nederlandse taal en cultuur (deeltijd) | |