Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorNortier, J.M.
dc.contributor.authorBakker, K.M.A. de
dc.date.accessioned2012-09-05T17:00:56Z
dc.date.available2012-09-05
dc.date.available2012-09-05T17:00:56Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/18533
dc.description.abstractWetenschappelijke kennis over T2-verwerving wordt nog altijd niet geïntegreerd in het NT2-onderwijs. Het zou erg waardevol zijn als de NT2-docent inzicht heeft in de mogelijke obstakels van de T2-verwerver. In deze thesis wordt helder dat het behoud van de structuren van de T1 invloed heeft op de T2-verwerving en dus ook op het T2-onderwijs. Er wordt een contrastieve analyse gemaakt van het Turks en het Nederlands, op basis hiervan wordt een handleiding geschreven voor NT2-docenten zodat zij kunnen anticiperen op mogelijke obstakels van Turkse NT2-leerders.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent533545 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleNT2-wijzer voor het Turks: Een handleiding voor NT2-docenten
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsMeertaligheid, NT2-onderwijs, Turks, Tweedetaalverwerving
dc.subject.courseuuNederlandse taal en cultuur (deeltijd)


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record