Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorde Leeuw, Prof. Dr. S.
dc.contributor.authorBoss, P.
dc.date.accessioned2014-09-25T17:00:29Z
dc.date.available2014-09-25T17:00:29Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/18463
dc.description.abstractHet jeugdblok VILLA ACHTERWERK van de VPRO is op 9 juni 2013 gestopt in zijn oude vorm als magazineformat. Het blok, dat bekend stond om programma’s als REMBO & REMBO en THEA EN THEA, zal in zijn oude vorm niet meer op televisie te zien zijn. In deze scriptie kijk ik naar de ideologie van het jeugdblok van 1984 tot 2013. Aan de hand van een tekstuele analyse, met als handvat John Fiske’s codes of television, heb ik gekeken naar de ideologieën die VILLA ACHTERWERK communiceert naar zijn kijkers. Om tot deze ideologieën te komen, heb ik een interview- en twee discoursanalyses uitgevoerd om de identiteit van de VPRO en de intentie van de omroep met het jeugdblok te formuleren. De hoofdvraag van dit onderzoek luidt: Wat was de ideologie die VILLA ACHTERWERK uitdroeg en hoe paste deze binnen de identiteit van de VPRO?
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent37980866
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleMag dat? Ja dat mag van Villa Achterwerk Een onderzoek naar de ideologie van Villa Achterwerk en de identiteit van de VPRO
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.courseuuFilm- en Televisiewetenschap


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record