dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Doorman, L.M. | |
dc.contributor.author | Rusch, A.J. | |
dc.date.accessioned | 2014-09-24T17:00:59Z | |
dc.date.available | 2014-09-24T17:00:59Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/18442 | |
dc.description.abstract | In de scriptie wordt er aandacht besteed aan de vraag hoe getalenteerde
middelbare scholieren in de bovenbouw van het VWO-onderwijs, met name
de 5e en 6e klas, extra uitdaging geboden kan worden met behulp van extra
leerstof en aanvullende opgaves die verdieping geven aan de leerstof die ze in
het reguliere onderwijs al krijgen aangeboden. In de scriptie is een module ontwikkeld
met leerstof en opgaves waardoor middelbare scholieren zich stap voor stap
theorie over boldriehoeksmeetkunde eigen maken. Verder zijn er aan het einde van de scriptie
opdrachten toegevoegd die het praktische nut van de geleerde stof laten zien. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 1274682 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Het uitdagen van VWO-leerlingen in de bovenbouw met talent voor de bètavakken | |
dc.type.content | Bachelor Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Het belang van uitdagende leerstof voor getalenteerde VWO-leerlingen; criteria voor de uitdagende stof; boldriehoeksmeetkunde; formules afleiden voor rechthoekige en willekeurige boldriehoeken; de pooldriehoek; de oppervlakte van een boldriehoek; afsluitende, praktische opdrachten | |
dc.subject.courseuu | Wiskunde | |