Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorDoorman, L.M.
dc.contributor.authorRusch, A.J.
dc.date.accessioned2014-09-24T17:00:59Z
dc.date.available2014-09-24T17:00:59Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/18442
dc.description.abstractIn de scriptie wordt er aandacht besteed aan de vraag hoe getalenteerde middelbare scholieren in de bovenbouw van het VWO-onderwijs, met name de 5e en 6e klas, extra uitdaging geboden kan worden met behulp van extra leerstof en aanvullende opgaves die verdieping geven aan de leerstof die ze in het reguliere onderwijs al krijgen aangeboden. In de scriptie is een module ontwikkeld met leerstof en opgaves waardoor middelbare scholieren zich stap voor stap theorie over boldriehoeksmeetkunde eigen maken. Verder zijn er aan het einde van de scriptie opdrachten toegevoegd die het praktische nut van de geleerde stof laten zien.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1274682
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleHet uitdagen van VWO-leerlingen in de bovenbouw met talent voor de bètavakken
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsHet belang van uitdagende leerstof voor getalenteerde VWO-leerlingen; criteria voor de uitdagende stof; boldriehoeksmeetkunde; formules afleiden voor rechthoekige en willekeurige boldriehoeken; de pooldriehoek; de oppervlakte van een boldriehoek; afsluitende, praktische opdrachten
dc.subject.courseuuWiskunde


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record