dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Dr. F. Hakemulder, Dr. F. Brandsma | |
dc.contributor.author | Elderman, F. | |
dc.date.accessioned | 2014-09-18T17:00:32Z | |
dc.date.available | 2014-09-18T17:00:32Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/18381 | |
dc.description.abstract | In deze masterscriptie wordt een stageproject gekoppeld aan een wetenschappelijk onderzoek. De stage bestond uit het bestuderen van MBO-leerlingen op het ROC Midden-Nederland waarbij vooral werd gekeken naar de leesvaardigheid van deze leerlingen en hoe deze verbeterd kon worden. Het wetenschappelijk onderzoek dat hieraan is gekoppeld, doet verslag van eerdere literaire bevindingen aangaande leesvaardigheidsbevordering bij leerlingen in het middelbaar onderwijs en probeert een schakel te maken tussen deze theorieën en de toepasbaarheid daarvan op leerlingen in het middelbaar beroepsonderwijs op basis van de resultaten uit het stage-onderzoek. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 707722 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Lezen wordt weer leuk! Een praktisch onderzoek naar leesgedrag en -motivatie bij MBO-leerlingen en een persoonlijke aanpak tot verbetering | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | MBO, Leesbevordering, Leesvaardigheid, ROC, Theo Witte, Oog van de Meester | |
dc.subject.courseuu | Literatuur en cultuurkritiek | |