Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorDr. F. Hakemulder, Dr. F. Brandsma
dc.contributor.authorElderman, F.
dc.date.accessioned2014-09-18T17:00:32Z
dc.date.available2014-09-18T17:00:32Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/18381
dc.description.abstractIn deze masterscriptie wordt een stageproject gekoppeld aan een wetenschappelijk onderzoek. De stage bestond uit het bestuderen van MBO-leerlingen op het ROC Midden-Nederland waarbij vooral werd gekeken naar de leesvaardigheid van deze leerlingen en hoe deze verbeterd kon worden. Het wetenschappelijk onderzoek dat hieraan is gekoppeld, doet verslag van eerdere literaire bevindingen aangaande leesvaardigheidsbevordering bij leerlingen in het middelbaar onderwijs en probeert een schakel te maken tussen deze theorieën en de toepasbaarheid daarvan op leerlingen in het middelbaar beroepsonderwijs op basis van de resultaten uit het stage-onderzoek.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent707722
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleLezen wordt weer leuk! Een praktisch onderzoek naar leesgedrag en -motivatie bij MBO-leerlingen en een persoonlijke aanpak tot verbetering
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsMBO, Leesbevordering, Leesvaardigheid, ROC, Theo Witte, Oog van de Meester
dc.subject.courseuuLiteratuur en cultuurkritiek


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record