Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorVorstenbosch, Jan
dc.contributor.advisorTieleman, Teun
dc.contributor.authorOort, H.B. van
dc.date.accessioned2014-09-05T17:00:32Z
dc.date.available2014-09-05T17:00:32Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/18130
dc.description.abstractIn deze scriptie heb ik de intrinsieke waarde van het vak lichamelijke opvoeding onderzocht. Ik kom tot de conclusie dat het vak een tweeledige intrinsieke waarde heeft. Ten eerste wordt de leerling binnen de gymlessen gestimuleerd om een persoonlijk bewegingspatroon te ontwikkelen. Dit is van belang omdat de mens lichamelijk in het bestaan staat. Hieraan gekoppeld ligt het excelleren in de bewegingspraktijken. Dit is van waarde omdat de leerling daarmee zijn natuurlijke potentie ontplooid.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent788883
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleAan den lijve ervaren: Een filosofische doordenking van de waarde van lichamelijke opvoeding als schoolvak.
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsMerleau-Ponty, Aristoteles, lichamelijkheid, excelleren, bewegingspraktijken
dc.subject.courseuuWijsbegeerte


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record