Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorBrenninkmeijer, V.
dc.contributor.advisorPeeters, M.
dc.contributor.authorTinkhof, R.J.H.
dc.date.accessioned2014-09-04T17:00:57Z
dc.date.available2014-09-04T17:00:57Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/18020
dc.description.abstractDe noodzaak om sneller en betaalbaarder te trainen neemt steeds meer toe. Daarom wordt er steeds vaker e-learning ingezet. Dit vereist onderzoek naar factoren die van invloed zijn op de kennisoverdracht om een zo goed mogelijk e-learningprogramma op te kunnen zetten. In dit onderzoek zijn 105 studenten geworven die vervolgens werden verdeeld over twee condities: een tekst- of videoconditie. Afhankelijk conditie kregen de deelnemers een training over het geven van feedback gevuld met tekst of video. Andere constructen die zijn gemeten zijn algemene en specifieke self-efficacy en leerstijlen. Verwacht werd dat video een positiever effect zou hebben op de hoeveelheid kennis die werd overgedragen. Verder werd verwacht dat self-efficacy en leerstijlen een rol zouden spelen bij de relatie tussen de twee e-learningvormen en de kennisoverdracht. Uit de resultaten blijkt dat video een betere vorm is om te leren dan alleen tekst lezen. Daarnaast werd bevestigd dat specifieke self-efficacy samen met de verschillende e-learningvormen een effect heeft op de kennisoverdracht.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent351576
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleHet effect van verschillende e-learningvormen, leerstijlen en self-efficacy op kennisoverdracht
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsE-learning, self-efficacy, leerstijlen, online leren
dc.subject.courseuuArbeids- en organisatiepsychologie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record