dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Brenninkmeijer, V. | |
dc.contributor.advisor | Peeters, M. | |
dc.contributor.author | Tinkhof, R.J.H. | |
dc.date.accessioned | 2014-09-04T17:00:57Z | |
dc.date.available | 2014-09-04T17:00:57Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/18020 | |
dc.description.abstract | De noodzaak om sneller en betaalbaarder te trainen neemt steeds meer toe. Daarom wordt er steeds vaker e-learning ingezet. Dit vereist onderzoek naar factoren die van invloed zijn op de kennisoverdracht om een zo goed mogelijk e-learningprogramma op te kunnen zetten. In dit onderzoek zijn 105 studenten geworven die vervolgens werden verdeeld over twee condities: een tekst- of videoconditie. Afhankelijk conditie kregen de deelnemers een training over het geven van feedback gevuld met tekst of video. Andere constructen die zijn gemeten zijn algemene en specifieke self-efficacy en leerstijlen. Verwacht werd dat video een positiever effect zou hebben op de hoeveelheid kennis die werd overgedragen. Verder werd verwacht dat self-efficacy en leerstijlen een rol zouden spelen bij de relatie tussen de twee e-learningvormen en de kennisoverdracht. Uit de resultaten blijkt dat video een betere vorm is om te leren dan alleen tekst lezen. Daarnaast werd bevestigd dat specifieke self-efficacy samen met de verschillende e-learningvormen een effect heeft op de kennisoverdracht. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 351576 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Het effect van verschillende e-learningvormen, leerstijlen en self-efficacy op kennisoverdracht | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | E-learning, self-efficacy, leerstijlen, online leren | |
dc.subject.courseuu | Arbeids- en organisatiepsychologie | |