Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorMüller, prof. dr. E.
dc.contributor.advisorBadenoch, dr. A.W.
dc.contributor.authorKiewik, R.
dc.date.accessioned2014-09-02T17:00:57Z
dc.date.available2014-09-02T17:00:57Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/17978
dc.description.abstractIn deze scriptie wordt een onderzoek beschreven welke functies het geluid van het televisieprogramma De Wereld Draait Door (DWDD) heeft en wat de daarbij horende potenties zijn voor het pakken, sturen en vasthouden van de aandacht van het publiek. De gebruikte onderzoeksvorm is een tekstuele analyse van audiovisueel materiaal aan de hand van de theorie van Rick Altman. Uit het onderzoek blijkt dat het geluid van het televisieprogramma DWDD potentieel veel kan betekenen voor de beïnvloeding van de relatie tussen de television flow en de household flow. Het geluid wordt op meerdere manieren ingezet die potentieel de aandacht van het publiek kunnen sturen. Vooral de spraak van presentator Van Nieuwkerk speelt hierbij een grote rol. De twee technieken labeling en italicizing zijn hierbij veelgebruikt en lijken het belangrijkste te zijn.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1809920
dc.format.mimetypeapplication/msword
dc.language.isonl
dc.title“Gaat dat zien!” De manieren waarop het geluid van het televisieprogramma DE WERELD DRAAIT DOOR de aandacht van het publiek stuurt
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordstelevisie; flow; television flow; household flow; raymond williams; rick altman; de wereld draait door; dwdd
dc.subject.courseuuCommunicatie- en informatiewetenschappen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record