Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorMinneart, A.J.C.
dc.contributor.authorJong, F. de
dc.date.accessioned2014-09-02T17:00:56Z
dc.date.available2014-09-02T17:00:56Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/17976
dc.description.abstractGemeente Rotterdam probeert al jaren met cultureel beleid de stad een creatief en aantrekkelijk imago te geven om de groep creatieven en jongeren aan te trekken. Deze wens van steden komt voort uit de theorie van Richard Florida dat de ‘creatieve klasse’ de motor vormt voor economische ontwikkeling en groei. De vraag die in dit onderzoek gesteld wordt is: Hoe verhoudt het door Gemeente Rotterdam uitgedragen imago van de stad zich tot de door jongeren en creatieven ervaren identiteit van de stad? Deze vraag is in twee stappen uitgewerkt, namelijk hoe aan de ene kant Gemeente Rotterdam invulling geeft aan het imago van de stad door midden van cultureel beleid en hoe Rotterdamse identiteit tot uiting komt in de culturele initiatieven van jonge ondernemers en creatieven. Hieruit blijkt dat top-down cultureel beleid van de gemeente niet voldoende aansluit bij de voedingsbodem voor identiteit die in de stad bestaat, in tegenstelling tot burgers die levendigheid creëren met bottom-up initiatieven.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent185932
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleHet nieuwe Rotterdamgevoel
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsidentiteit, imago, Rotterdam, cultureel beleid
dc.subject.courseuuCommunicatie- en informatiewetenschappen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record