Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorGlebbeek, Marie-Louise
dc.contributor.authorWeening, S.A.
dc.contributor.authorStraten, E.M. van
dc.date.accessioned2014-08-28T17:01:04Z
dc.date.available2014-08-28T17:01:04Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/17914
dc.description.abstractEducatie heeft een positief effect op wat in de literatuur human capital genoemd wordt. Educatie kan mensen empoweren en een groter vermogen tot agency geven. Hierdoor krijgen mensen meer grip op hun leven en zijn zij mogelijk beter in staat hun eigen leven in te richten en daarmee hun toekomstperspectieven te beïnvloeden. De ngo T.E.S.S. Unlimited poogt de toekomstperspectieven van kinderen die naar haar educatief centrum komen te verbeteren door non-formele educatie aan te bieden. Maar wat verwachten de kinderen zelf eigenlijk van de toekomst? Wat zijn hun dromen? Toekomstverwachtingen zijn vanuit een theoretisch perspectief belangrijk, omdat ze als een krachtige drijfveer dienen in het maken van huidige beslissingen (Nurmi 1991:1) en in nauw verband staan met uitkomsten in de toekomst (Gemici 2008:8). In dit onderzoek is gekeken naar de betekenis van het educatief centrum van T.E.S.S. Unlimited voor de toekomstdromen en verwachtingen van de kinderen die naar dit centrum komen.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent2663215
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titlePara seguir adelante - De betekenis van het educatief centrum van T.E.S.S. Unlimited voor de toekomstdromen en verwachtingen van kinderen
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordshuman capital; empowerment; agency; non-formele educatie; Guatemala; T.E.S.S. Unlimited; ngo; toekomstverwachtingen; toekomstperspectieven; kinderen
dc.subject.courseuuCulturele antropologie en ontwikkelingssociologie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record