Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorSmit, Martijn
dc.contributor.authorNimwegen, N. van
dc.date.accessioned2014-08-26T17:04:27Z
dc.date.available2014-08-26T17:04:27Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/17804
dc.description.abstractDe opkomst van internet, de economische crisis en demografische ontwikkelingen, zoals bevolkingskrimp en vergrijzing, hebben ervoor gezorgd dat het bestedingsgedrag van consumenten in de afgelopen jaren is veranderd. Wijzigingen in het consumentengedrag zorgen voor teruglopende bestedingen, stagnatie en leegstand in de detailhandel. Veranderingen in het bestedingsgedrag van consumenten kunnen effect hebben op de ontwikkeling van winkelgebieden en uiteindelijk ook op de economische vitaliteit en leefbaarheid in dorpen en regio’s. Een steeds groter wordende groep consumenten in Nederland zijn de 65-plussers. De gemiddelde 65- plusser besteedt gemiddeld zo’n 33% minder dan consumenten tussen de 45 en 65 jaar en heeft tevens een ander ruimtelijk bestedingspatroon. Veranderingen in het ruimtelijke bestedingspatroon hebben gevolgen voor het fysieke winkellandschap en het belang van binnensteden, hoofdwinkelgebieden en buurtcentra.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent4846116
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleZijn ouderen de redding van het buurtwinkelcentrum? De invloed van vergrijzing op het winkellandschap in de Randstad.
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsEconomische geografie, detailhandel, demografie, (ruimtelijk) bestedingspatroon
dc.subject.courseuuEconomische geografie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record