Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorGorp, B. van
dc.contributor.authorJautze, J.G.
dc.date.accessioned2012-08-31T17:02:01Z
dc.date.available2012-08-31
dc.date.available2012-08-31T17:02:01Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/17678
dc.description.abstractIn deze thesis wordt onderzoek gedaan naar de bekendheid van en de mening over citymarketing onderdelen en televisieseries over de stad Den Haag onder de inwoners van de stad. Het onderzoek is uitgevoerd aan de hand van enquêtes met zowel open als gesloten vragen. De bekendheid en meningen worden verklaard met toelichtingen van de respondenten zelf, hun stedelijke identiteit en sociaaldemografische en –economische eigenschappen. Een aantal van deze eigenschappen heeft invloed, maar een sluitende verklaring geven zij niet. Daarom wordt geconcludeerd dat vooral de controversialiteit van het format de bekendheid en impact van representaties van de stad bepaald. Deze uitkomst impliceert voor beleidsmakers dat zij op zoek moeten naar directe citymarketing middelen met een specifieke inhoud, een duidelijk doel en een scherp afgebakende doelgroep. Voor indirecte marketing (via bijvoorbeeld de televisie) moeten zij op zoek naar media waar zij hun geprojecteerde beelden in kunnen verwerken en die een controversieel format.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent999936 bytes
dc.format.extent2965504 bytes
dc.format.mimetypeapplication/msword
dc.format.mimetypeapplication/msword
dc.language.isonl
dc.titleOh Oh Imago: De inwoners van Den Haag en de representaties van hun stad in citymarketing en op televisie
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsDen Haag, Inwoners, Televisie, Citymarketing, Geprojecteerde beelden, Stedelijke identiteit
dc.subject.courseuuGeo-communicatie


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record