Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorBrouwer, R.
dc.contributor.authorSmit, J.C.
dc.date.accessioned2014-08-07T17:00:52Z
dc.date.available2014-08-07T17:00:52Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/17541
dc.description.abstractHet niveau van schrijfvaardigheid in het Nederlandse primair onderwijs is ondermaats. Als oorzaak wordt gegeven dat het schrijfonderwijs niet op een goed niveau is. Vooral het geven van feedback wordt te weinig gedaan, terwijl feedback juist een positief effect heeft op de verbetering van tekstkwaliteit. Niet alle feedback blijkt echter een positief effect te hebben op de verbetering van tekstkwaliteit. In dit onderzoek wordt onderzocht of oplossingsgerichte feedback effect heeft op de verbetering van tekstkwaliteit. Ook wordt gekeken waarop (product of proces) en op welke manier (directief of faciliterend) het beste feedback gegeven kan worden. Uit de resultaten blijkt dat oplossingsgerichte feedback niet samenhangt met de verbetering van tekstkwaliteit. Er wordt te weinig feedback op proces gegeven om een conclusie te trekken, maar feedback op product lijkt met name effectief te zijn als de feedback expliciet wordt geformuleerd. Het lijkt over het algemeen niet uit te maken of feedback op een directieve of faciliterende manier wordt gegeven.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1458538
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleHet effect van oplossingsgerichte feedback op tekstkwaliteit
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsFeedback, Schrijfvaardigheid, Schrijfonderwijs, Taalonderwijs, Oplossingsgerichte feedback, Verbetering tekstkwaliteit, Effectiviteit feedback, Tekstkwaliteit, Primair Onderwijs.
dc.subject.courseuuCommunicatie- en informatiewetenschappen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record