Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorFoux, M.C.
dc.contributor.authorKesteren, D. van
dc.date.accessioned2012-08-31T17:01:31Z
dc.date.available2012-08-31
dc.date.available2012-08-31T17:01:31Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/17389
dc.description.abstractIn deze studie werd onderzocht wat de motieven zijn van ouders voor het kiezen van een basisschool voor hun kind. Door middel van een intercultureel vergelijkend onderzoek, werden 50 websites van Franse basisscholen en 50 websites van Nederlandse basisscholen met elkaar vergeleken. Er werd gekeken naar de manier waarop de basisscholen zich via hun websites profileerden, aan de hand van tien mogelijke schoolkeuzemotieven. Er werd uitgegaan van het feit dat de motieven die op de websites genoemd werden, de criteria van ouders tijdens het schoolkeuzeproces reflecteerden. Uit het onderzoek kwam naar voren dat de Nederlandse ouders meer waarde lijken te hechten aan het werken in kleine klassen, aan moderne techniek en aan een goede sfeer op school. Daar komt bij dat de Nederlandse scholen een intiemere band hebben met de ouders en dat alle scholen beschikken over een schoolgids. Het motief waaraan de Franse ouder meer waarde lijkt te hechten, is de sanitaire staat van de school. Voor zowel de Franse als de Nederlandse ouder zijn het schooltype en de resultaten belangrijk.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent697618 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofr
dc.titleLe choix d’une école primaire; la carte scolaire face au libre choix
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsChoix de l’école, parents, motifs, école primaire, élèves, Pays-Bas, France, carte scolaire, sites web, étude comparative interculturelle
dc.subject.courseuuFranse taal en cultuur


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record