dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | K. Melief, D. Knežić | |
dc.contributor.author | Jong, F.J. de | |
dc.date.accessioned | 2014-07-30T17:00:48Z | |
dc.date.available | 2014-07-30T17:00:48Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/17314 | |
dc.description.abstract | Dit PGO gaat over waardegedreven onderwijs. De essentie en belangrijkste elementen van waardegedreven onderwijs zijn in een concept toegesneden op de school waar het onderzoek is verricht. Onderzocht is hoe medewerkers en leidinggevenden van de school reageren op het voorstel, de waardenset van waaruit het onderwijs gegeven wordt zo te kiezen, dat het expliciet bijdraagt aan een wereld die we beter aan de volgende generatie doorgeven dan hoe we haar hebben aangetroffen. Het doel van het onderzoek is een gesprek op gang te brengen over de visie van de school. In het kader van het onderzoek zijn tien onderzoeksgesprekken en zeven wandelganggesprekken gevoerd. Het onderzoek sluit af met een aantal conclusies, aanbevelingen en overwegingen. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 1056905 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Waardegedreven onderwijs: Veranderend onderwijs in een veranderende wereld | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Waardegedreven onderwijs; waardegedreven onderwijs; visie; gesprek; lerende organisatie | |
dc.subject.courseuu | Leraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Filosofie | |