Oefening baart kunst
dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Knezic, D | |
dc.contributor.author | Verhaegh, M.M.P. | |
dc.date.accessioned | 2014-07-30T17:00:47Z | |
dc.date.available | 2014-07-30T17:00:47Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/17313 | |
dc.description.abstract | Kunst en creativiteit in het Middelbaar Beroepsonderwijs. Creatieve mbo-opleidingen als Mediavormgever en met name Artiest (ROCMN) zijn populair. Bij toelating wordt creativiteit 'bijna' als toelatingseis gehanteerd, maar het wat is dat eigenlijk? Als docent in het mbo met een achtergrond van kunstgeschiedenis en theaterwetenschap, ben hierin geïnteresseerd. Met name naar hoeveel aandacht er aan kunst wordt besteed in deze opleidingen, die toch mensen voor de creatieve industrie moeten afleveren. Wat is nu het 'kunstgehalte' van deze creatieve mbo-opleidingen? | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 342362 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Oefening baart kunst | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | creativiteit, creatieve industrie, mbo-opleidingen, artiest, rocmn, entertainment, amusement, mbo, media, podium, concept, idee, kunst | |
dc.subject.courseuu | Leraar VHO Kunstgeschiedenis en CKV |