Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorHaan, A. de
dc.contributor.advisorWijnroks, L.
dc.contributor.authorKlaver, S.
dc.date.accessioned2014-07-30T17:00:27Z
dc.date.available2014-07-30T17:00:27Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/17296
dc.description.abstractHet huidige onderzoek richt zich op de taakoriëntatie van peuters met en zonder verlegen gedrag in verschillende contexten. Verwacht wordt dat de taakoriëntatie van de volledige onderzoeksgroep, de groep verlegen peuters en de groep niet-verlegen peuters verschilt tussen contexten en dat de taakoriëntatie verschilt tussen peuters met verlegen gedrag en peuters zonder verlegen gedrag. Door middel van observaties zijn gegevens verzameld van 34 peuters (M = 41.12 maanden, SD = 3.63 maanden) die op voorschoolse instellingen in Utrecht zaten en in 2011-2012 waren aangemeld bij PeuterPlus! voor extra ondersteuning. Uit de resultaten blijkt dat er geen significante verschillen zijn in de mate van taakoriëntatie tussen contexten, voor de volledige onderzoeksgroep, de verlegen peuters en de niet-verlegen peuters. Ook zijn er geen significante verschillen gevonden in taakoriëntatie tussen peuters met verlegen gedrag en peuters zonder verlegen gedrag. Geconcludeerd kan worden dat er op het gebied van taakoriëntatie geen verschillen lijken te zijn tussen peuters met en zonder verlegen gedrag of in verschillende contexten op voorschoolse instellingen.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent490304
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleVerschillen in taakoriëntatie tussen peuters met en zonder verlegen gedrag in verschillende contexten op voorschoolse instellingen in Utrecht
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.courseuuOrthopedagogiek


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record