dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Overbeeke, E. | |
dc.contributor.author | Gorissen, C.A.M. | |
dc.date.accessioned | 2014-07-22T17:00:52Z | |
dc.date.available | 2014-07-22T17:00:52Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/17003 | |
dc.description.abstract | Naar aanleiding van Taruskins uitvoerige recensie van drie boeken over de plaats van klassieke muziek in de huidige westerse cultuur (en daarmee de rol van de idee van esthetische autonomie in de westerse muziekbeschouwing vanaf Kant) en aan de hand van de ideeën van diverse auteurs die, ieder op hun wijze, duidelijk prioriteit leggen bij één benadering van muziek (Bourdieu en Abbing de sociologische, Scruton en Johnson de esthetische, onder andere) plus een bespreking van de Nederlandse situatie, geeft de auteur in de conclusie aan hoe deze twee benaderingen met elkaar dienen om te gaan. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 477834 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | ‘Bourdieu, were you listening?’
Het probleem van het waardeoordeel van klassieke muziek in esthetische en sociologische opvattingen | |
dc.type.content | Bachelor Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Abbing, Bourdieu, esthetische autonomie, distinctietheorie, Gielen, Kant, klassieke muziek, kunstsociologie, Johnson, muziekesthetiek, Scruton, Taruskin | |
dc.subject.courseuu | Muziekwetenschap | |