Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorKattenbelt, C.
dc.contributor.advisorMerx, S.
dc.contributor.advisorBleeker, M.
dc.contributor.authorSteen, F. van der
dc.date.accessioned2014-07-22T17:00:45Z
dc.date.available2014-07-22T17:00:45Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/16994
dc.description.abstractIn deze scriptie wordt onderzocht op welke manier de individuele toeschouwer een performance of theatervoorstelling ervaart, op welke manier(en) deze ervaring door de maker van de voorstelling kan worden beïnvloed en hoe een overmatige aanvoer van audiovisuele informatie kan leiden tot een intensivering van de ervaring. Centraal in dit onderzoek staat de koppeling tussen Frank R. Ankersmits analyse van het postmodernistische discours, Gilles Deleuze's concept van een Theater zonder Representatie en Bryan Reynolds' transversale performance.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent933894
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleOver Affect en Effect. Het belang van representatie in het Theater zonder Representatie, transversale performance en het postmodernistische discours.
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordstheater, performance, media, representatie, simulacrum, affect, effect, transversale performance, postmodernisme, Theater zonder Representatie, Frank R. Ankersmit, Gilles Deleuze, Bryan Reynolds, Antonin Artaud, Hans-Thies Lehmann
dc.subject.courseuuTheaterwetenschap (Theatre Studies)


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record