dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Jas, E.T.F. | |
dc.contributor.author | Jong, D. de | |
dc.date.accessioned | 2014-07-03T17:00:54Z | |
dc.date.available | 2014-07-03T17:00:54Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/16835 | |
dc.description.abstract | Deze scriptie gaat in op de vraag hoe het mogelijk is dat twee symfonische werken (respectievelijk zonder en met piano) van dezelfde componist binnen een vrij korte periode een totaal verschillende ontvangst teweeg wisten te brengen. Hierbij wordt er ingegaan op het leven en componeren van S.V. Rachmaninoff en wordt er een muzikale analyse geschetst van zijn eerste symfonie en tweede pianoconcert. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 1223194 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Sergei Vasilyevich Rachmaninoff: een vergelijking van het verschil in ontvangst tussen zijn eerste symfonie en tweede pianoconcert | |
dc.type.content | Bachelor Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Rachmaninoff, Tchaikovksy, Rusland, geschiedenis, modernisme, symfonie, pianoconcert | |
dc.subject.courseuu | Muziekwetenschap | |