Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorThissen, Judith
dc.contributor.authorBoonstra, M.
dc.date.accessioned2014-06-25T17:01:01Z
dc.date.available2014-06-25T17:01:01Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/16795
dc.description.abstractIn deze scriptie is onderzocht hoe de auteurs van het vakblad Cinemagia zichzelf en het filmmedium binnen het culturele veld positioneerden. Tevens is onderzocht wie de auteurs van Cinemagia waren, welke opvattingen en denkbeelden zij hadden over film en op welke manier zij om erkenning vroegen voor het filmmedium. Cinemagia was een tijdschrift dat onder de Beroepsvereniging van Nederlandse Cineasten (BVNC) van 1950 t/m 1955 werd uitgegeven. Het tijdschrift had als voornaamste doel om “het respect voor de arbeid van cineasten en de kunstzinnige en culturele betekenis van de in Nederland vervaardigde films te doen toenemen”.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1268112
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleTussen Kunst en Commercie Een strijd om erkenning van de Nederlandse film in het vakblad Cinemagia
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsBourdieu; Vakblad; Filmtijdschrift; Nederlandse film.
dc.subject.courseuuFilm- en Televisiewetenschap


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record