dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Thissen, Judith | |
dc.contributor.author | Boonstra, M. | |
dc.date.accessioned | 2014-06-25T17:01:01Z | |
dc.date.available | 2014-06-25T17:01:01Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/16795 | |
dc.description.abstract | In deze scriptie is onderzocht hoe de auteurs van het vakblad Cinemagia zichzelf en het filmmedium binnen het culturele veld positioneerden. Tevens is onderzocht wie de auteurs van Cinemagia waren, welke opvattingen en denkbeelden zij hadden over film en op welke manier zij om erkenning vroegen voor het filmmedium. Cinemagia was een tijdschrift dat onder de Beroepsvereniging van Nederlandse Cineasten (BVNC) van 1950 t/m 1955 werd uitgegeven. Het tijdschrift had als voornaamste doel om “het respect voor de arbeid van cineasten en de kunstzinnige en culturele betekenis van de in Nederland vervaardigde films te doen toenemen”. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 1268112 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Tussen Kunst en Commercie
Een strijd om erkenning van de Nederlandse film in het vakblad Cinemagia | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Bourdieu; Vakblad; Filmtijdschrift; Nederlandse film. | |
dc.subject.courseuu | Film- en Televisiewetenschap | |