Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorVerhoeff, N.
dc.contributor.authorHaaksman, P.J.
dc.date.accessioned2014-04-23T17:00:40Z
dc.date.available2014-04-23T17:00:40Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/16563
dc.description.abstractAan de hand van de dramaserie Breaking Bad wordt onderzocht op welke manier kijkers van deze serie te maken hebben met de Tyranny Of Digital Distance. Dit concept werd in 2008 geïntroduceerd door Tama Leaver, waarmee hij doelt op de verwachting van synchrone globale mediadistributie die niet wordt ingelost door verouderde grenzen in het politieke en economische domein. Dit heeft onder andere piraterij tot gevolg. In 2013 is het medialandschap verder veranderd en aan de hand van Breaking Bad wordt aangetoond dat de Tyranny Of Digital Distance nog steeds aanwezig is. Bovendien zorgt de integratie van sociale media in het medium televisie voor een vergroting van de Tyranny. Dit wordt onderzocht door data op de officiële Facebook van Breaking Bad te onderzoeken op het gebied van spoilers, kijkersloyaliteit, liveness, eventfulness en piraterij.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent3757657
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.title#BreakingBad: een onderzoek naar de Tyranny Of Digital Distance in het huidige medialandschap.
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsBreaking Bad, Tyranny of Digital Distance, Tama Leaver, Henry Jenkins, spoilers, liveness, eventfulness, piraterij, televisie
dc.subject.courseuuTheater-, film- en televisiewetenschap


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record