Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorvan Es, Karin
dc.contributor.authorOmmeren, H. van
dc.date.accessioned2014-04-17T17:00:53Z
dc.date.available2014-04-17T17:00:53Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/16542
dc.description.abstractVia de slogan 'It's not TV, it's HBO' heeft HBO zichzelf een zekere uitzonderingspositie gegeven. In het huidige tijdperk is het begrip 'televisie' echter hevig in transitie, de kwaliteitsclaim waarmee HBO zich binnen dit tijdperk probeerde te onderscheiden van televisie lijkt hierdoor dan ook niet meer relevant. Door naar de huidige discoursen over de definitie van televisie te kijken en de gemaakte beweringen over HBO te analyseren, zal ik in deze scriptie aantonen dat HBO niet langer de uitzonderingspositie heeft die het ooit het beweerde te hebben. Dit enerzijds omdat bepaalde strategieën waarmee HBO zichzelf onderscheidde van televisie langzaam zijn veralgemeend en anderzijds omdat het strategieën ontwikkeld die op dit moment de hedendaagse televisie juist definiëren.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent92672
dc.format.mimetypeapplication/msword
dc.language.isonl
dc.titleIt's HBO and it's TV
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsHBO, televisie, discours, transition, post-televisie
dc.subject.courseuuCommunicatie- en informatiewetenschappen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record