dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Palings, J.G.M. | |
dc.contributor.author | Kosten, J.W. | |
dc.contributor.author | Schutten, S.M. | |
dc.date.accessioned | 2014-04-16T17:00:54Z | |
dc.date.available | 2014-04-16T17:00:54Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/16519 | |
dc.description.abstract | Al voor de aardrijkskundeles wordt het wereldbeeld van leerlingen ingekleurd, zij hebben meer informatie beschikbaar en reizen gemakkelijker afstanden dan ooit tevoren. Maar ondanks het proces van globalisering verliest aardrijkskunde aan belangstelling. Actualiteiten als lesstof zouden daarom een belangrijkere rol kunnen gaan spelen. De vraag is niet of er genoeg kennis voor handen is, maar hoe en op welke manier nieuwsberichten het beste kunnen worden ingezet om een bijdrage te leveren aan het beter begrijpen van de wereld en het ontwikkelen van een geografisch wereldbeeld. Dit onderzoek toont aan dat docenten bedachtzaam moeten omgaan met het gebruik van nieuws in de les. Leerlingen met veel interesse in het nieuws hebben niet per definitie het beste beeld van een regio. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 714142 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Actualiteiten in de aardrijkskundeles | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | aardrijkskunde; actualiteit; Indonesië; nieuwsgebruik; wereldbeeld; werkvormen | |
dc.subject.courseuu | Leraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Aardrijkskunde | |