Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorPalings, J.G.M.
dc.contributor.authorKosten, J.W.
dc.contributor.authorSchutten, S.M.
dc.date.accessioned2014-04-16T17:00:54Z
dc.date.available2014-04-16T17:00:54Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/16519
dc.description.abstractAl voor de aardrijkskundeles wordt het wereldbeeld van leerlingen ingekleurd, zij hebben meer informatie beschikbaar en reizen gemakkelijker afstanden dan ooit tevoren. Maar ondanks het proces van globalisering verliest aardrijkskunde aan belangstelling. Actualiteiten als lesstof zouden daarom een belangrijkere rol kunnen gaan spelen. De vraag is niet of er genoeg kennis voor handen is, maar hoe en op welke manier nieuwsberichten het beste kunnen worden ingezet om een bijdrage te leveren aan het beter begrijpen van de wereld en het ontwikkelen van een geografisch wereldbeeld. Dit onderzoek toont aan dat docenten bedachtzaam moeten omgaan met het gebruik van nieuws in de les. Leerlingen met veel interesse in het nieuws hebben niet per definitie het beste beeld van een regio.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent714142
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleActualiteiten in de aardrijkskundeles
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsaardrijkskunde; actualiteit; Indonesië; nieuwsgebruik; wereldbeeld; werkvormen
dc.subject.courseuuLeraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Aardrijkskunde


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record