Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorSuijker, J.C.B.
dc.contributor.authorDaalmeijer, L.H.
dc.contributor.authorRemmelzwaal, K.M.S.
dc.contributor.authorWessel, J.
dc.date.accessioned2014-04-15T17:00:45Z
dc.date.available2014-04-15T17:00:45Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/16506
dc.description.abstractAls docenten in opleiding merkten wij op dat leerlingen het erg lastig vinden om een presentatie te houden. Wij vroegen ons af in hoeverre leerlingen uit de vierde klas van het vwo last hebben van verschillende soorten angst wanneer zij moeten presenteren. Ons onderzoek richt zich op een drietal factoren/angsten die mogelijk van invloed kunnen zijn: faalangst, sociale angst en groepsdruk. Door middel van enquêtes is in kaart gebracht in hoeverre vwo4-leerlingen deze angsten ervaren bij presenteren. Door dit onderzoek hopen wij een bijdrage te leveren aan de verbetering van het inzicht van (toekomstige) docenten in het presentatiegedrag van hun leerlingen.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent233121
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titlePresentatieangst bij leerlingen
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordspresenteren, presentatie, leerlingen vwo, angst, faalangst, sociale angst, groepsdruk
dc.subject.courseuuLeraar VHO Geschiedenis en Staatsinrichting


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record