Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorVuyk, Kees
dc.contributor.authorPlicht, D. van der
dc.date.accessioned2014-04-01T17:01:04Z
dc.date.available2014-04-01T17:01:04Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/16483
dc.description.abstractDe bezuinigingen op de culturele sector en de concurrentie van nieuwere mediavormen geven beide aan dat publieksbinding van belang is om de financiële zekerheid en het culturele draagvlak van de instelling te vergroten. Tijdens mijn stage op de marketingafdeling van Maas theater en dans viel mij het gebruik van digitale media op. De behoefte groeide om me te verdiepen in het idee van publieksbinding en het gebruik van digitale media. Het onderzoek richt zich op de volgende onderzoeksvraag: welke invloed kunnen digitale media hebben op publieksbinding binnen de podiumkunsten, toegespitst op de casus Maas theater en dans? De eerste stap is een literatuurstudie naar de status van het wetenschappelijk debat over kunstmarketing met specifieke aandacht voor het fenomeen publieksbinding en het idee van relatiemarketing. Vervolgens wordt er kort ingegaan op het discours rondom digitale media. Wat zijn hun specificiteiten en hoe kunnen deze gebruikt worden door de marketingafdeling van Maas theater en dans om publieksbinding te realiseren? Ten slotte wordt een empirisch onderzoek uitgevoerd naar de invloed die digitale media hebben op het publiek binnen de doelgroep(en) van het gezelschap. Door middel van enquêtes is er kennis vergaard over de vraag op welke manier het publiek van Maas gebruik maakt van digitale media. Wat zijn de ervaringen en behoeften van het publiek van Maas theater en dans? Hebben de digitale media bijgedragen aan de waardering voor de voorstelling, gezien het SCP stelt dat het mediagebruik de fysieke bezoekervaring kan aanvullen en mogelijk verdiepen?
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent743563
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleInzetten op je kracht Een onderzoek naar publieksbinding en digitale media bij Maas theater en dans
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordspublieksbinding, digitale media, Maas theater en dans, marketing, relatiemarketing
dc.subject.courseuuTheater-, film- en televisiewetenschap


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record