Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorSchutjens, V.
dc.contributor.authorBerends, J.H.
dc.date.accessioned2014-04-01T17:00:43Z
dc.date.available2014-04-01T17:00:43Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/16476
dc.description.abstractDe EDM-industrie heeft, als onderdeel van de creatieve sector, een groeiende rol in de Nederlandse economie. Voor ondernemers in deze industrie is het netwerk enorm van belang. Er is echter weinig bekend over hoe bedrijfsnetwerken zich ontwikkelen en wat mogelijke verklaringen zijn voor deze ontwikkelingen. Door ondernemers te vragen naar hun huidige bedrijfsnetwerk en hun bedrijfsnetwerk bij de start van de onderneming worden veranderingen zichtbaar. Door middel van diepte-interviews kan vervolgens uitgebreid worden ingegaan op deze veranderingen en achterliggende verklaringen. Belangrijke redenen voor groei van het bedrijfsnetwerk (aantal relaties), een toename in het aantal typen typen relaties, een veranderende oriëntatie en toegenomen geografische spreiding kunnen vooral gevonden worden in een toenemende bekendheid onder publiek en de ambitie tot professionalisering van de onderneming.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent2252054
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleNetwerkontwikkeling in de Nederlandse electronic dance music-industrie
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsnetwerkontwikkeling, ondernemerschap, creatieve industrie, EDM
dc.subject.courseuuEconomische geografie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record