Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorGroot Nibbelink, Liesbeth
dc.contributor.authorSchuurs, C.M.C.
dc.date.accessioned2014-03-20T18:00:35Z
dc.date.available2014-03-20T18:00:35Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/16377
dc.description.abstractHet professioneel jeugdtheater in Nederland wordt flink gekort op de subsidies vanuit de overheid. Dit onderzoek analyseert de gevolgen van deze ingrepen, maar kijkt eveneens kritisch naar de uitspraken binnen het hedendaagse debat. Daaruit blijkt dat er verschillende opvattingen bestaan binnen de overheid en het jeugdtheaterveld over wat de toegevoegde waarde van het jeugdtheater binnen de samenleving nu eigenlijk is. Via de termen van Hans van Maanen betreffende kwaliteit, markt en legitimatie van de subsidies en de figured worlds tool van James Paul Gee komt dit onderzoek tot een aantal aanbevelingen ter verbetering van de relatie tussen de overheid en het professioneel jeugdtheater. Belangrijke termen hierbij zijn communicatie, vernieuwing en het in balans brengen van de artistieke biotoop (Pascal Gielen).
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent682746
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleJeugdtheater in Nederland. Een bestel in crisis?
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsJeugdtheater, cultuurbeleid, subsidiebeleid, theaterbestel, figured worlds, discoursanalyse
dc.subject.courseuuTheater-, film- en televisiewetenschap


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record