Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorLamerichs, N.
dc.contributor.authorWitjes, J.
dc.date.accessioned2014-03-17T18:00:35Z
dc.date.available2014-03-17T18:00:35Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/16358
dc.description.abstractIn dit onderzoek is gekeken naar het fenomeen van After Action Reports in de game Crusader Kings II, dit houdt in dat spelers zelf verhalen schrijven gebaseerd op wat ze meemaken in de game. Met behulp van een netnografisch onderzoek gebaseerd op twee populaire After Action Reports en een interview is er een poging gedaan om te ontdekken wat er allemaal komt kijken bij het schrijven va dergelijke verhalen en wat voor narratieve trucs schrijvers toepassen om de verhalen vorm te geven. Uit het onderzoek bleek dat er twee duidelijke genres te onderscheiden zijn bij After Action Reports en dat deze genres de schrijfmethoden van de fans beïnvloeden.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent628546
dc.format.mimetypeapplication/zip
dc.language.isonl
dc.titleAfter Action Reports: De fan als schrijver
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsAAR; After Action Report; fanfictie; fan-created; emergent games
dc.subject.courseuuCommunicatie- en informatiewetenschappen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record