dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Koevoets, S. | |
dc.contributor.advisor | Glas, R. | |
dc.contributor.author | Verhoeff, P.A. | |
dc.date.accessioned | 2014-03-17T18:00:33Z | |
dc.date.available | 2014-03-17T18:00:33Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/16351 | |
dc.description.abstract | The Elder Scrolls V: Skyrim wordt op grote schaal gemodificeert. In deze tekst wordt de reden daarvoor gezocht in de modificeerbaarheid van de game en de invloed daarvan op player agency: Hoe beïnvloedt de modablity van het game design van de game The Elder Scrolls V: Skyrim player agency? Het modificeren van game design blijkt een verruimende werking te hebben op het gevoel van player agency van de speler die modificaties maakt of implementeert in zijn of haar game. Deze conclusie wordt bereikt door de theoretische concepten van modability, game design en player agency theoretisch te verkennen en te koppelen aan een drietal illustrerende case studies. De speler is in staat een gevoel van empowerment te benaderen doordat het game design van Skyrim op vrijwel elk element van game design te modificeren valt naar de intentie van de speler. Er wordt kort besproken hoe modability van games van belang is voor ontwikkelaars van games. Het verband tussen modability en player agency kan verder onderzocht worden door de mate van modability te onderzoeken of console games als casus te gebruiken. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 158054 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Game Modifications & The Feeling of Empowerment | |
dc.type.content | Bachelor Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Modability, Game Design, Player Agency, Game Modifications, Empowerment, Mods, Player Intention, Skyrim, | |
dc.subject.courseuu | Communicatie- en informatiewetenschappen | |