Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorDe Vries, I.O.
dc.contributor.advisorLehmannn, A.S.
dc.contributor.authorEvers, F.A.
dc.date.accessioned2014-02-24T18:00:50Z
dc.date.available2014-02-24T18:00:50Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/16230
dc.description.abstractTechnologie en nieuwe media zijn onderwerpen die niet meer weg te denken zijn uit het debat binnen het hoger onderwijs. Vaak zijn de overwegingen omtrent deze onderwerpen gebaseerd op financiële, praktische en onderwijskundige gronden. De beslissingen worden doorgaans gemaakt door mensen uit de Babyboomgeneratie of Generatie X. Er is te weinig oog voor de specifieke karakteristieken en cultivering van de huidige generatie die studeert en vaak worden haar capaciteiten ten onrechte onderschat. De inbreng van deze onderwerpen in het debat rondom technologie en nieuwe media in het hoger onderwijs en het onderzoeken daarvan zullen dit debat veranderen en verrijken. Ontwikkelingen op het gebied van technologie en nieuwe media die vanuit dit bredere debat voortkomen en daarmee beter aansluiten bij deze specifieke generatie, zullen het onderwijs versterken en de kloof tussen de onderwijsinstelling en de student verkleinen. Echter, het inbedden van deze nieuwe uitgangspunten bij de keuze voor en het ontwikkelen en implementeren van technologie en nieuwe media in het hoger onderwijs kent vele uitdagingen en vergt vasthoudendheid zo blijkt uit de in deze thesis beschreven casus HBS Connected.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1356330
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleTechnologie en nieuwe media in het hoger onderwijs voor Generatie Y
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsGeneratie Y, ontwikkeling van het brein, adolescentie, hoger onderwijs, motivatie, onderwijsontwikkeling, games, nieuwe media, sociale media, onderwijscultuur.
dc.subject.courseuuNieuwe media en digitale cultuur


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record