Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorWijnen, Prof. Dr. F.N.K.
dc.contributor.advisorMaassen, Prof. Dr. B.A.M.
dc.contributor.authorWestendorp, J.M.R.
dc.date.accessioned2014-02-19T18:00:40Z
dc.date.available2014-02-19T18:00:40Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/16168
dc.description.abstractHet is algemeen bekend dat genetische factoren invloed hebben op leesprestaties, maar wat voor invloed hebben verschillende andere factoren op leesprestaties? Wat is de bijdrage van de thuisomgeving of de schoolsituatie, of een ander, bijvoorbeeld individu-gebonden factor? In de huidige studie wordt onderzoek gedaan naar de invloed van de omgeving op de leesvaardigheden van kinderen met en zonder dyslexie, waarbij in de leesvaardigheden onderscheid zal worden gemaakt tussen leesbegrip en technisch lezen. De factoren zijn door middel van vragenlijsten vastgesteld en zijn bepaald op basis van meerdere variabelen. Allereerst wordt in deze thesis een inleiding op dyslexie gegeven en wordt het verschil van het proces leesvaardigheid tussen dyslectici en niet-dyslectici uitgelegd. Daarna wordt de onderzoeksmethode besproken gevolgd door de resultaten en de discussie.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent771471
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleDe invloed van verschillende factoren op de leesprestaties van kinderen met en zonder dyslexie.
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsdyslexie, invloed, omgevingsfactoren, leesvaardigheden, technisch lezen, leesbegrip, schoolwelbevinden
dc.subject.courseuuLogopediewetenschap


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record